Ring til os på +45 97 72 05 20 – for at aftale en tid.

Hold

Hold


Klinikken tilbyder mange forskellige hold, du kan læse lidt om holdene nedenunder

Efterfødselshold

Vi har løbende hold opstart – lige pt. kører efterfødselshold:

Torsdage: kl. 11.00-12.00
Fredage: kl. 11.00-12.00

Der tages naturligvis hensyn til Corona retningslinjer og vi er derfor max 10 deltagere på holdene

Efter en fødsel er det vigtigt at tage hånd om sin krop, så du kan komme bedst muligt ovenpå efter en graviditet og fødsel

Derfor har vi efterfødselshold, hvor man gerne må tage sin baby med. På dette hold er der fokus på:
-Bækkenbundstræning
-Styrke- og stabilitetstræning af core, bækken og hele ryggen.
-Træning hvor baby deltager/indgår
-Udspænding

Et hold med plads til hyggesnak, mens vi har sved på panden. Forløbet strækker sig over 8 gange og koster 70 kr. pr. gang

Ring på 97-720520 eller skriv en PB for at blive skrevet op

GLA:D Ryg

Der er løbende optag på dette hold – holdet kører mandage kl. 10.30 og onsdage kl. 11.00-12.00

Et hold for dig med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter. GLA:D Ryg er udviklet af forskere og behandlere fra Syddansk Universitet.

Du vil igennem forløbet få viden om rygsmerter, træning og øvelser, samt en individuel plan fremadrettet.

Forløbet består af en indledende individuel samtale og test af startniveauet. 2 undervisninger med hele holdet om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre. Derefter følger 8 uger med vejledt træning for ryggen 2 gange om ugen, dvs. ialt 16 gange.

Afslutningsvis vil du blive testet igen og vi vil snakke om hvad din plan er fremadrettet

Ring på 97-720520 eller skriv en PB for tilmelding

Pilates/bindevævstræning

Der er løbende optag på dette hold – du kan træne på holdet enten mandage eller onsdage kl. 15.15-16.15

Et hold for dig der gerne vil have hele kroppen bevæget igennem og måske har nogle ømme områder. Træningen tager udgangspunkt i Pilates øvelserne, hvor vi kommer ud i alle kroppens udgangsstillinger.

Ved hjælp af små redskaber vil vi løsne op for de knudepunkter, der kan gemme sig i vores indre elastikker/bindevæv. Det giver en bedre mobilitet i vores led, muskler og bindevæv bliver mere smidige og fleksible og kroppen føles lettere og cirkulationen bliver bedre. Der vil også være fokus på åndedrættet i forhold til at stimulere bevægelse, få mere energi og bedre overskud. Det hele skaber en bedre ydre og indre balance.

Ring på 97-720520 eller skriv en PB for tilmelding

Fysio Flow

Der er løbende optag på dette hold – vi træner tirsdage kl. 15.00-16.00

Fysio Flow er en form for dynamisk yoga, hvilket betyder at vi ikke holder de forskellige stillinger så længe og øvelserne foregår i et andet tempo. I Fysio Flow fokuserer man på strække og smidiggøre bindevæv, for at undgå skader på sigt. Hele vores krop består af et net af bindevæv i forskellige lag, som binder hele kroppen sammen og bindevævet kan påvirkes negativt af stress, smerter, alder og inaktivitet.

Mange af øvelserne går igen, så man finder hurtigt ind i en rytme og bliver kendt med øvelser og teknik. Vi arbejder til god musik og slutter altid af med afspænding/grounding. Så døjer du med en stiv ryg og vil du gerne blive mere smidig samt forebygge skader, er Fysio Flow lige noget dig.

Ring på 97-720520 eller skriv en PB for tilmelding

Bækken hold

Har du problemer i eller omkring bækkenet?

Det kan være du har
– smerter nederst i ryggen
– ondt/spænder i baller, lysken, bækkenbunden
– svært ved at holde på vandet
– problemer med at komme af med afføring
– følger af graviditet og fødsel
– smerter under graviditet
– svært ved at aktivere bækkenbunden
– eller andet….

Bækkenet skal bære hele overkroppen både når vi sidder, står og går, så den skal været et godt fundament for rygsøjlen og hovedet, holde på vores organer m.m. Samtidig skal den også have en grad af fleksibilitet, når vi bevæger os, skal på toilettet og under fødsels m.m.

Der er dermed store krav til bækkenet om både stabilitet og fleksibilitet og på de rette tidspunkter i forhold til hvad vi laver. Der kan der også ofte opstå problemer i området eller det kan være årsag til problemer både længere oppe i ryggen, nakken, men også videre ned i benene.

Bækkenet fungerer som bindeled ned til benene, især via vores “mørbrad”. Mørbraden er en muskel (vi har 2 – én i hver side), som bevæger sig fra lænden, gennem bækkenet og ned i lysken. Den påvirkes meget af, at vi sidder meget eller står foroverbøjet, så den bliver for kort og mindre “mør”. Og det påvirker bækkenets position og dens evne til at være både stabil og fleksibel.

Det handler derfor om balance mellem at kunne spænde op i muskulaturen, men også at kunne slappe af, når der er behov for det. Og det skal vi på holdet her arbejde med at finde den balance og den position for bækkenet, hvor det kan lade sig gøre. Samtidig lærer du hvordan det hænger sammen med resten af kroppen, din vejrtrækning m.m.

Øvelserne vil foregå i liggende, siddende og stående stilling, så du kan bruge øvelserne og teknikkerne hvad end du gør derhjemme, på arbejdet og på farten.

OBS Inden hold opstart skal du til en samtale og undersøgelse hos fysioterapeuten, der har holdet, så øvelserne kan tilpasses dig og din problematik.

Holdet er over 5 gange og starter op:

Mandag d. 22/2-2021 kl. 15-16.
Derefter d. 1/3, 8/3, 15/3 og 22/3.

Der er kun plads til 6 på holdet, så der er masser af plads og tid til dig, men aftal allerede nu en tid hos fysioterapeuten, så du er sikret en plads på holdet.

Pris 675 kr. (inkl. samtale og undersøgelse ved fysioterapeut og 5 træninger på hold)

KOL/åndedrætshold

Har du problemer med at trække vejret?

Det kan være du har
– KOL
– astma
– smerter ved vejrtrækningen
– svært ved at tømme/fylde lungerne
– stivhed i brystkassen
– følger af Corona
– eller andet….

Gennemsnitlig trækker vi vejret 20.000 gange om dagen. Men mange trækker ikke vejret optimalt. Det kan være at der er ubalance imellem ind- og udåndingerne, for få eller for lange pauser i åndedrættet og det kan også være at vejrtrækningen er for overfladisk, så man ikke får den luft og energi, kroppen skal bruge eller ikke kan tømme lungerne igen for det gamle luft.

Når vi trækker vejret, bruger vi en muskel – den vi kalder mellemgulvet på dansk – og den kan trænes op, så vi kan trække vejret bedre. Derudover handler det om at brystkassen skal kunne bevæge sig og ikke er for stiv og at samarbejdet med maven, ryggen, brystet og bækkenbundens muskler fungerer optimalt.

Det vil vi arbejde med over de 5 træningsgange, hvor du vil lære, hvordan vejrtrækningen fungerer og vi vil lave øvelser, der giver dig en bedre vejrtrækning, ved at styrke åndedrætsmusklen og skabe bedre plads og bevægelse for brystkassen. Der vil være øvelser både liggende, siddende og stående, så det er lige til at arbejde videre med og bruge i hverdagen.

Der er kun 6 pladser på holdet, så der er god plads og tid til at få hjælp med de enkelte øvelser.

OBS inden du får en plads på holdet, skal du have samtale , undersøgelse og test af dit åndedræt hos fysioterapeuten, der underviser på holdet, så øvelserne kan blive mere målrettet til dig.

Holdet er på 5 gange og starter op:

Mandag d. 22. februar kl. 11-12.
Derefter d. 1/3, 8/3, 15/3 og 22/3

Så få allerede nu en tid hos fysioterapeuten, så du er sikret en plads på holdet.

Herefter er det muligt igen at få en samtale, retest m.m. hos fysioterapeuten eller fortsætte på et andet hold, hvis det er aktuelt

Pris 675,- kr. inkl. samtale og undersøgelse

 

vi kan hjælpe dig til en sundere krop
åbningstider

MANDAG - FREDAG

KL. 7.00 - KL. 18.00

Telefontid

MANDAG - FREDAG

Mandag: 8.00-15.30
Tirsdag: 8.00-16.00
Onsdag: 8.00-15.00
Torsdag: 8.00-15.30
Fredag: 8.00-15.00

MORSØ FYSIOTERAPI

MORSØ FYSIOTERAPI

VETTELSGADE 7
7900 NYKØBING MORS